Saturday, 2 May 2009

NSD på STM - Blogcandy!


Jeg har scrappet i 2-3 år, men det er først i år jeg har begynt å scrappe for alvor. I begynnelsen laget jeg kun kort i forbindelse med bursdager og jul, og det gikk mest i enkle kort. Så fikk jeg dilla på scrapbook'ing! Laget feriealbum og album fra bryllupet mitt :-)

Tidligere i år tipset søsteren min meg om utfordringsblogger på nett, og etter å ha tittet innom ulike blogger ble jeg inspirert til å opprette min egen. Etter første utfordring ble jeg umiddelbart hekta og har allerede fått levert en liten bunke med bidrag! Jeg har prøvd meg på både LO'er og kort, men må si jeg føler meg mest trygg på kortlaging enn så lenge.

En av mine største inspirasjonskilder er min søster Eva. Hun lager både kort og LO'er og dere finner bloggen hennes her.

En annen inspirasjonskilde er de ulike utfordringsbloggene. I disse bloggene finner man flotte og inspirerende bidrag både fra designerne og deltakerne, og på den måten blir jeg kjent med det arbeidet andre scrappere gjør. Noen av de jeg følger mest med på er Scrapping the Music - på norsk, Sukkersött og EttTrykk.

En inspirerende blog jeg fant etter å ha vært innom en utfordringsblog var Nina's kreative roteloft. Nina er en av designerne hos Sukkersött. Hun lager noen nydelige kreasjoner, både kort, konvolutter og bordkort m.m.

Ellers finner jeg en del inspirasjon ved å surfe på Google og YouTube etter nye scrappe-ideer.

2 comments:

  1. Åh, så smart! Jeg glemmer alltid YouTube jeg, men der er jo masse smarte sånne se-og-lær-videoer. Det må jeg bli flinkere til å sjekke!

    Håper du har en fin dag:)

    ReplyDelete
  2. Artig å høre hva som inspirerer deg! I like måte forresten :D
    Det er nesten som om vi sitter og scrapper i lag, selv om vi i realiteten sitter på hver vår kant av landet...

    Klem, Eva

    ReplyDelete