Monday, 11 May 2009

Sukkersött utfordring #39

Denne ukens utfordring var å bruke minst 5 forskjellige mønsterark på kortet.
Jeg samlet sammen 5 ulike sammensettinger av mønsterark og endte opp med 2 favoritter; 1 bunke med mønsterark i grønntoner, og 1 med ark i bruntoner.



Mitt første bidrag ble et kort hvor jeg brukte de 5 brune mønsterarkene samt et lyseblått mønsterark på fremsiden. Hovedarket/kartongen er mønstret som et noteark. Det lyseblå mønsterarket fungerer som himmel bak bygningen som er hentet fra et tredje mønsterark. Stempelmotivet er malt med akvarellfarger og festet med limputer slik at det blir stående litt i forkant av bygningen bak. "Muren" hun står på er klippet ut av det fjerde mønsterarket og markert med glitterlim. Oppe i høyre hjørne sitter et lite "frimerke" utenpå det femte mønsterarket med skrift på. (som på et postkort.) Nede på midten av kortet har jeg brukt det sjette mønsterarket med en passende liten annonse om en pianokomposisjon. Den blå blomsten er malt med akvarellfarge.


Inni kortet har jeg pyntet med et enkelt blått ark til å skrive hilsenen på, samt det samme mønsterarket fra "muren" på fremsiden av kortet.


På baksiden av kortet har jeg tegnet, klippet ut og malt en G-nøkkel som er festet med stempelputer. En siste liten detalj som passet bra med notearket i bakgrunnen :)

3 comments:

  1. En gorjuss-jente på reise! Fin miks av ark, og artig med et "reise-tema".

    Klem, Eva

    ReplyDelete
  2. Så herlig kort du har laget til utfordringen!!
    Så stilig måte å kombinere de forskjellige møsnterpapirene!!
    Klem fra Maya:)

    ReplyDelete