Thursday, 29 April 2010

Havrekjeks



I dag fikk jeg plutselig husmor-ånden over meg, så jeg bakte en porsjon med deilige havrekjeks :) Oppskriften fant jeg i et tidligere "Lev Landlig"-blad, den er veldig enkel og kjeksene smaker nydelig!

Havrekaker - ca 40 kaker

200 g romtemperert smør
2 dl sukker
3 dl hvetemel
1 ts bakepulver
3 dl havregryn

Forvarm ovnen til 175 grader. Rør smør og sukker godt sammen. Bland mel og bakepulver. Rør sammen alle ingrediensene til en fin deig. Del deigen opp i ca 40 emner, rull sammen til små kuler. Sett dem på bakepapirkledd plate. Press dem litt ned med baksiden av en gaffel. Stek kakene midt i ovnen i 18-20 minutter.

1 comment:

  1. Hørtes godt ut! Man kan finne masse inspirasjon i Lev Landlig...
    Ser at det har skjedd masse med bloggen din siden sist jeg var innom! Artig med litt forandring :)

    ReplyDelete