Sunday, 2 May 2010

Middagsbesøk på 1.mai - Torsk i ovn

I går kveld hadde vi et vennepar på middagsbesøk, og jeg serverte Torsk i ovn. Dette var mitt første forsøk på denne retten og det ble absolutt vellykket :) Jeg er dessverre ingen stor fan av fisk, men jeg har blitt flinkere til å lage gode fiskeretter og da må jeg jo innrømme at fisk er godt :)

Jeg fant oppskriften på http://www.godfisk.no/ og har bare endret litt på ingrediensene;



Torsk i ovn - 4 porsjoner

4 stk torskefilét uten skinn og bein
3-4 gulrøtter i terninger
3-4 poteter i terninger
1 liten purre
8-12 cherrytomater
1 pose ferdig saus - Lofotens fiskesaus
100g revet ost
Bladpersille
Salt og pepper

Sett stekeovnen på 180 grader C. Skjær torsken i serveringsstykker. Skjær opp grønnsakene og legg dem i en smurt ildfast form. Legg fisken over grønnsakene og dryss over litt salt og pepper. Lag fiskesausen etter oppskrift på pakken og hell den over fisken. Strø osten og bladpersille på toppen. Bak retten i stekeovn ved 180 grader C i ca 20 minutter. Server med hvitløksbaguette.

3 comments:

  1. Nam nam! Så veldig godt ut! Snart må du lage couscous og legge ut oppskriften ;)

    ReplyDelete
  2. Nam, dette så kjempe godt ut! Trur æ må lag det en dag æ også.. Takk før tipset! :)

    ReplyDelete