Monday, 30 July 2012

Gullfunn fra et markedet i Tunisia


Som vanlig reiser vi til Tunisia hver sommer for å besøke familie og venner, og denne sommeren var intet unntak.
En av favoritt tingene mine å gjøre mens vi er der, er å gå på marked. På markedet finner man ALT! Mat, klær, husholdningsutstyr, elektrisk utstyr, keramikk, krydder osv osv. Her er noen av funnene jeg tok med meg hjem fra denne sommeren.

En dekorativ hylle med søte skåler.
Man kan fylle dem med feks krydder, sukkerbiter, drops eller sjokolade, alt etter hva man ønsker. Jeg har valgt å fylle dem med sjokolade og annet snop.

Et annet funn er dette lekre settet med små kaffekopper.
Koppene passer ypperlig til espresso og sterk arabisk kaffe. De kom i et sett på 6 stk og er nydelige med alle detaljene i gull.

Jeg er litt inspirert av det arabiske kjøkken, både i interiør og mat, så fra før har jeg et sett med små kaffekopper med fat i "krystall"-glass med gulldetaljer. Dette settet kjøpte jeg på Grønland i Oslo til en billig penge.

For de som ikke har muligheten til å dra til Tunisia eller Marokko for å gå på marked, så kan man finne mye fint på Grønland hvis man bare tar seg tid til å lete litt rundt.

God skattejakt!

1 comment:

  1. Så søte de skålene i stativet var! Tenker det er mye spennende å finne på markedet...

    ReplyDelete