Saturday, 4 August 2012

Tid for te


Etter en sjeldent solfylt og varm dag, ble selvfølgelig kvelden fyllt med pøsregn, lyn og torden. Så da tenkte jeg at det kanskje var på tide med en god kopp te, servert på et lekkert serveringsbrett.
Det skjønne brettet er det minste av et sett på tre, nok et gullfunn fra markedet i Houmt Souk.


Tekoppen og tekannen kommer fra et sett med på 13 deler. Tekoppene og tekannen har lekre sølvdetaljer og perler på fremsiden, og en søt liten detalj på baksiden.
Til og med tefatene er dekorert med en perlerand rundt kanten.


Dette nydelige settet kjøpte jeg i for to år siden på en årlig "brude-messe" i Tunisia. Denne messen er fylt opp med alt en brud trenger! Her finner man klær, møbler, kjøkkenutstyr, sengetøy, barneklær, bøker og mye mer! Svigerinnen min kjøpte et lignende tesett pluss kryddersett i samme design, men med lyseblå diamanter i stedet for hvite.
Også i år var jeg innom messen. Da nøyde jeg meg med å kjøpe noen flotte barnebøker på arabisk; "Gutten som ropte Ulv! Ulv!", "Den stygge andungen", "Snehvit og de syv dvergene", og "Grimm og Gru".


Bak tesettet kan man skimte en vakker bukett.
Buketten fikk jeg som en oppmuntring av en skjønn kollega og venninne.
Tuuuusen takk Liv!!!



1 comment:

  1. Det settet der er bare helt nydelig!!
    Så koselig at du fikk blomster :)

    ReplyDelete