Friday, 14 December 2012

Enkle muffins


Jeg var en tur innom Søstrene Grene her om dagen, og da fant jeg disse søte muffinsformene med morsomme motiv på. Jeg bestemte meg for å teste dem ut, så jeg laget noen enkle sjokolademuffins med pynt i adventsfarger. Sara stilte villig opp som kjøkkenassistent og fikk slikkepotten som belønning :)

Oppskrift (25 stk)
3 egg
3 dl sukker
100 gram smeltet smør
4 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
3 ss bakekakao

Pynt
Smeltet smør
Melis
Kald kaffe
Strøssel

Visp sammen egg og sukker hvitt.
Ha i resten og bland til en jevn røre.
Fordel røren i ca 25 middels store muffinsformer.
Stek ved 200 grader i ca 12-15 minutter.

Oppskriften kan lages uten bakekakao; da blir det vanlige, lyse muffins :)

2 comments:

  1. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Elin
    Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei Elin :)

      Så koselig at du liker oppskriftene mine :)
      Hadde vært veldig gøy å ligge inne på Alleoppskrifter.no, så jeg skal helt klart ta turen innom og registrere meg :)

      Ha en fortsatt fin sommer!
      Nina :)

      Delete