Friday, 19 April 2013

Hjemmetrening

Etter å ha lett litt på nett fant jeg et greit treningsprogram for "hjemmetrening".

Enkelt treningsprogram, mandag, onsdag og fredag

Trening av ben
Sitt 90 grader inntil en vegg så lenge du klarer. God statisk trening.
Knebøy uten vekter. 10 repetisjoner, 3 sett
Tåhevinger. Trener leggmuskulaturen. 10 repetisjoner, 3 sett
Utfall uten vekter. 10 repetisjoner på hver fot, 1 sett



Trening av armer og bryst
Bicepscurl med en brusflaske fylt med vann i hver hånd. 10 repetisjoner, 3 sett på hver arm
Dips mot sengekanten. 10 repetisjoner, 3 sett
Armhevinger. Varier hvor bredt du holder hendene. 10 repetisjoner, 3 sett

Trening av mage, kjerne og rygg
Situps. 10 repetisjoner, 3 sett
Planken. Én gang så lenge du klarer
Stå på alle fire. Strekk ut ene armen og den motsatt foten. Gjør så på motsatt side.
10 repetisjoner på hver side.
Ligg flatt på golvet. Løft begge ben og armer samtidig. 10 repetisjoner, 3 sett.

GOD TRENINGSLYST!

2 comments:

  1. Dette så greit ut. Litt mindre omfattende enn det forrige programmet som passer for hjemmetrening ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja dette er veldig greit og enkelt å utføre :) Det tar heller ikke så lang tid :)

      Delete