Tuesday, 23 April 2013

Pilates

Siden det er uker hvor jeg kun har mulighet til å trene hjemme, har jeg undersøkt ulike treningsmetoder for å prøve dem ut og se hva som passer best for meg.
Denne uken tenkte jeg å prøve ut Pilates.
 
Om Pilates
Pilates er styrke og bevegelighetstrening i skjønn forening. 
 
Treningen gir;
* kroppsbevissthet
* sentrering
* balanse
* koordinasjon
* pust
* evne til muskel isolasjon
* tøyning

* lik styrke i de dype og de overfladiske musklene både på høyre og venstre siden av kroppen

Tanzaa's blog fant jeg mange forskjellige øvelser, både for Yoga og Pilates.

Denne uken skal jeg prøve denne:




2 comments:

  1. Artig at du prøver ut ulike ting! Lykke til :)

    ReplyDelete
  2. Takk for det :)
    Jeg håper at Pilates er noe som passer meg, så nå skal jeg teste det ut i helgen :)

    ReplyDelete