Tuesday, 23 April 2013

Ut på sykkeltur - aldri sur

Da har jeg vært ute på årets første sykkeltur!
Ja, det er vel første sykkeltur på over 10 år!

Sykkelen ble anskaffet tidligere denne måneden, kjøpt brukt til en rimelig penge. I går var også sykkelhjelmen i boks. Dermed var det ingen unnskyldning for IKKE å trø seg en tur!

Turen ble både tung og relativt kort.
Allerede tidlig i turen låste girene seg på de laveste/letteste girene, så jeg ble tråkkende som en gal. Det gikk greit i oppoverbakkene, men på flatmark kom jeg meg aldri skikkelig opp i fart.
Som om ikke det var nok, begynte det å snø/regne/sludde og blåse kraftig. Turen hjemover var i motvind, og det føltes som om jeg ikke kom noen vei. Jeg var på nippet til å gå av sykkelen, da det virket som om det ville gå raskere å gå enn å sykle.

Men nei, jeg holdt ut og syklet hele veien hjem.
Det ble 9.4km på 40 minutter. Ingen fantastisk tid eller distanse, men jeg er fornøyd alt tatt i betraktning. Det kan jo bare gå bedre neste gang, for da skal girene være fikset og vindforholdene forhåpentligvis roligere.

Tips til meg selv; MÅ anskaffe meg sykkelbukse eller sykkelshorts! Hehe :)


No comments:

Post a Comment