Saturday, 4 May 2013

Trening med hoppetau

Som jeg tidligere har nevnt er jeg på jakt etter gode treningsprogram for "hjemme-trening", så etter å ha søkt litt på nett kom jeg over en side om trening med hoppetau.

Her står det blant annet at:
  • Kun ti minutter med hoppetau kan være tilsvarende det du forbrenner gjennom en halv times joggetur.
  • Du kan brenne opptil 23 kalorier per minutt med hoppetau.
  • Du bruker muskler i øvre og nedre del av kroppen samtidig.
  • Du vil få mer definerte muskler i hele kroppen.
  • Du vil få bedre koordinasjon, balanse og smidighet.
  • Du kan trene uten å være avhengig av noe annet enn et tau og gode sko.   

Så i dag gikk jeg til anskaffelse av hoppetau, og prøvde meg på en liten 30-minutters treningsøkt. UTROLIG effektiv trening!

Startet med 10 minutter hoppetau, deretter 10 minutter med effektiv boksing på sekk, avsluttet med 10 minutter hoppetau.
Ble både sliten, andpusten og svett! Avsluttet hele treningsøkten med 3xSolhilsen.


Dette var absolutt å anbefale! 30 minutters effektiv trening!!
Hoppetauet har kommet for å bli :)

Thursday, 2 May 2013

Hjemmelaget Potetmos

I dag ble det enkel middag med kjøpekarbonader og potetmos. Men i stedet for å kjøpe ferdigpose, laget jeg potetmosen selv. Det er veldig enkelt og man kan krydre etter egen smak.
For 2 voksne og en liten snupp brukte jeg følgende;

 
*
4 store poteter
1 klatt smør
1 vårløk
Pepper
1dl melk
Fersk basilikum




Potetmos
Skrell potetene og skjær dem i terninger. Ha potetene i en kjele med vann og kok opp. La det koke til potetene er kokt og tøm av vannet. Eventuelt kan du la dem koke litt kortere hvis du ønsker litt tyggemotstand i mosen. Ha potetene, smøret, pepper og melken i en mixer, og bland godt til du får en jevn masse. Kutt opp vårløken og noen ferske blader med basilikum og bland dem inn i potetmosen. Her kan du erstatte vårløken med purreløk eller gressløk, alt etter smak og behag.
Pynt med ferske basilikumblader og server :)
Håper det smaker!